Katalog

Cara Aktifkan Microsoft Office Tanpa Kunci Produk

November 10, 2023 1.8K views

Apa yang perlu anda lakukan apabila anda membuka Microsoft Office dan menerima arahan "Aktivasi Diperlukan" tetapi tidak mempunyai kunci produk? Sama ada anda telah kehilangan kunci produk, tidak membeli Office, atau memuat turun versi pecah, terdapat pelbagai kaedah untuk mengaktifkan Microsoft Office 2023 tanpa kunci produk.

Artikel ini adalah panduan langkah demi langkah mengenai cara mengaktifkan Microsoft Office tanpa kunci produk. Ia juga akan memberikan jawapan kepada soalan mengenai kesahihannya, risiko yang mungkin timbul, dan perisian alternatif yang boleh anda gunakan.

Cara Aktifkan Microsoft Office Tanpa Kunci Produk?

Dalam panduan langkah demi langkah ini untuk mengaktifkan Office tanpa kunci produk, kami akan membincangkan empat kaedah yang boleh anda gunakan. Perhatikan bahawa langkah-langkah ini berfungsi pada semua versi Microsoft Office. Dengan kaedah ini, anda tidak perlu membeli apa-apa atau memasukkan kunci produk. Oleh itu, ikuti arahan sebagaimana yang sesuai dengan situasi anda.

Untuk Pengguna Windows - Guna Pengaktif Percuma: KMSpico

Jika anda menggunakan PC Windows, KMSpico adalah salah satu program terbaik untuk mengaktifkan Microsoft Office. KMSpico adalah perisian aktivator perkhidmatan pengurusan kunci yang boleh dimuat turun secara percuma yang direka oleh TeamDAZ. Ia adalah alat yang kuat yang direka untuk mengaktifkan pelbagai versi produk Microsoft Office dan Windows.

Alat KMSpico adalah alat yang mudah yang mengaktifkan Microsoft Office secara kekal. Selama anda tidak memformat PC anda, walaupun anda terhubung ke internet atau log masuk ke akaun Microsoft Office anda, anda tidak perlu melakukan langkah-langkah yang sama untuk mengaktifkan lesen pada masa depan.

Berikut adalah cara mengaktifkan Office 365 tanpa kunci produk menggunakan KMSpico:

  1. 1.Lawati laman web rasmi KMSpico untuk memuat turun perisian KMSpico.

Laman web rasmi KMSPico
  1. 2.Turn off the antivirus on your PC by going to Settings > Privacy & Security > Window Security, then click on Open Windows Security to turn off Virus & threat production and other malware detection as it may interfere with the KMSpico installation or activation process.

Pilihan Keselamatan dalam Tetapan di Windows
  1. 3.Matikan antivirus pada PC anda dengan pergi ke Tetapan > Privasi & Keselamatan > Keselamatan Windows, kemudian klik pada Buka Keselamatan Windows untuk mematikan Perlindungan Virus & Ancaman dan pengesan malware lain yang mungkin mengganggu proses pemasangan atau pengaktifan KMSpico.

Memasukkan kata laluan untuk membuka KMSpico
  1. 4.Pergi ke folder muat turun pada PC anda dan klik dua kali pada fail rar KMSpico untuk mengekstraknya. Jika anda diminta untuk memasukkan kata laluan, gunakan 2023 dan klik butang lanjut.

Memasang program KMSpico
  1. 5.Selepas mengekstrak fail, jalankan pemasang KMSpico dan ikuti arahan di skrin untuk menyelesaikan pemasangan.

Apabila pemasangan selesai, buka perisian dan klik pada Aktifkan Office
  1. 6.Sebuah tetingkap command prompt akan muncul, biarkan ia berjalan sehingga anda mendapat arahan kejayaan, pastikan PC anda sentiasa terhubung ke internet sepanjang masa.

KMSpico menjalankan command prompt untuk mengaktifkan Office

Untuk Pengguna Mac - Guna Alat VL Serializer

Jika anda pengguna Mac, alat VL Serializer adalah alat terbaik untuk mengaktifkan Microsoft Office. Peralatan Serializer Lesen Jumlah adalah kaedah pengaktifan yang mudah yang mengaktifkan Office pada komputer anda menggunakan kunci lesen jumlah. Biasanya, kaedah ini digunakan oleh organisasi dan perusahaan.

VL Serializer adalah alat kecil berasaskan baris arahan yang mengaktifkan versi Office yang dipasang pada Mac anda. Ia membolehkan pengguna menyebarkan salinan Office yang telah diaktifkan sebelumnya pada komputer Mac yang diberikan. Oleh itu, anda tidak akan melihat sebarang arahan pengaktifan apabila anda membuka salinan Office.

Berikut adalah cara mengaktifkan Microsoft Office menggunakan Alat VL Serializer:

  1. Pasang Microsoft Office pada komputer Mac anda, tetapi jangan bukanya.

  2. Pergi ke Pusat Perkhidmatan Lesen Jumlah Microsoft atau Github untuk memuat turun Microsoft Volume Licensing Service Center.

Pautan muat turun Microsoft VL Serializer
  1. 3.Apabila muat turun selesai, buka Serializer dan klik Lanjutkan untuk memasang.

Pengenalan kepada Microsoft VL Serializer di Mac
  1. 4.Pilih destinasi di mana anda ingin memasangnya dan pilih Teruskan.

Pemilihan destinasi yang anda mahu pasang VL Serializer di Mac
  1. 5.Anda mungkin diminta untuk memasukkan kata laluan Mac anda pada halaman seterusnya. Jika anda mempunyai, lakukan demikian, kemudian pilih Pasang.

Memilih jenis pemasangan untuk VL Serializer di Mac
  1. 6.Apabila pemasangan selesai, klik pada Tutup untuk teruskan.

Laporan pemasangan berjaya pada Mac
  1. 7.Pergi ke Launchpad, buka mana-mana program Microsoft Office seperti Excel atau Word, dan klik pada pilihan langkau log masuk.

Melancarkan produk Office pada Mac
  1. 8.Pada halaman seterusnya, klik pada Mula Guna Word atau Excel, bergantung kepada program Microsoft yang anda buka.

Langkau pilihan log masuk apabila anda melancarkan produk Microsoft
  1. 9.Untuk memeriksa sama ada program telah diaktifkan dengan berjaya, buka Excel, sebagai contoh, kemudian klik pada pilihan Excel, kemudian Tentang Microsoft Excel.

Microsoft Office VL Serializer telah diaktifkan

Untuk Pengguna Android - Muat Turun dan Pasang Versi Pecah

Pengguna Android adalah kategori pengguna lain yang akan kita bahas dalam panduan ini. Menggunakan produk Microsoft Office pada telefon Android masih memerlukan pengaktifan untuk membuka semua ciri-cirinya. Biasanya, untuk mendapatkan pengaktifan ini, anda memerlukan akaun Microsoft yang dikaitkan dengan langganan premium.

Walau bagaimanapun, jika anda tidak mahu membayar langganan Microsoft Office 365, muat turun dan pasang versi pecah Microsoft Office 365 adalah pilihan yang paling mudah. Tetapi berhati-hatilah jika anda memilih untuk melakukannya, kerana memuat turun versi pecah apa-apa perisian, terutamanya dari laman web pihak ketiga, mungkin membawa risiko yang berpotensi. Risiko-risiko ini termasuk Virus, kebocoran maklumat peribadi, masalah undang-undang, aplikasi rogue tambahan yang dipaksa dipasang, dan sebagainya.

Berikut adalah cara mengaktifkan Microsoft Office dengan memuat turun versi pecah:

  1. 1.Pergi ke Google dan cari kata kunci "Microsoft 365 MOD APK."

Hasil carian Google untuk fail mod Microsoft 365
  1. 2.Dari senarai yang dipaparkan, klik pada laman web pihak ketiga dari mana anda selesa untuk memuat turun perisian.

  2. 3.Cari pautan muat turun dan muat turun perisian tersebut.

  3. 4.Pastikan anda membolehkan pemasangan aplikasi dari sumber yang tidak dikenali dengan pergi ke Tetapan > Keselamatan, kemudian hidupkan suis untuk Sumber Tidak Dikenali.

Mengaktifkan pemasangan dari sumber yang tidak dikenali di Android


  1. 5.Pergi ke folder muat turun anda, cari fail MOD Microsoft 365, dan klik padanya.

  2. 6.Sekarang ketik pada butang Pasang dan tunggu sehingga pemasangan selesai.

  3. 7.Apabila pemasangan selesai, buka Microsoft 365 dan nikmati perkhidmatan premiumnya.

Untuk Pengguna iOS - Guna Microsoft 365

Malangnya, bagi mereka yang menggunakan peranti iOS, tiada cara untuk menggunakan versi premium aplikasi Microsoft Office tanpa membayar. Walau bagaimanapun, jika anda tetap mahu menggunakan Microsoft Office, memuat turun aplikasi Microsoft 365 adalah pilihan terbaik. Microsoft 365 adalah perisian berasaskan langganan, tetapi anda boleh menggunakannya dalam mod percuma. Walau bagaimanapun, apabila menggunakan Microsoft 365 dalam mod percuma, banyak daripadanya akan mempunyai ciri-ciri yang terhad.

Berikut adalah cara memasang Microsoft 365 pada peranti iOS:

  1. Buka App Store, ketik carian, kemudian cari Microsoft Office.

    Gambaran App Store untuk Microsoft Office pada iPad


  2. Apabila muat turun selesai, buka aplikasi Office tersebut.

    Office yang telah dimuat turun pada iPad


  3. Apabila aplikasi dibuka, anda akan diminta untuk membuat akaun Microsoft Office, log masuk atau langkau, atau pilih Tidak Sekarang untuk langkau proses ini.

    Membuka Microsoft pada iPad dan melepaskan pilihan log masuk.


  4. Sekarang anda boleh menikmati Microsoft 365 dalam mod percuma apabila aplikasi dibuka.


Adakah Sah Untuk Mengaktifkan Office Tanpa Kunci Produk?

Soalan mengenai kesahihan mengaktifkan Office tanpa kunci produk berada dalam kawasan kelabu. Idealnya, jika anda tidak membeli Microsoft Office, mengaktifkannya dengan kunci produk yang anda jumpai dalam talian adalah antara aktiviti yang tidak sah dan tidak bermoral. Tetapi soalan sebenarnya ialah, adakah Microsoft akan mengejar anda kerana mengaktifkan Office tanpa kunci produk?

Bagi pengguna akhir, menggunakan Microsoft Office tanpa kunci produk tidak memberi masalah, kerana Microsoft tidak akan mengejar anda secara khusus. Walau bagaimanapun, perkara ini tidak sama bagi syarikat dan firma perniagaan kerana mereka yang perlu memberi lebih perhatian kepada isu-isu undang-undang. Jika anda seorang pekerja, ketidak sah an ini penting kerana syarikat anda mungkin diminta membayar denda berat jika anda menggunakan produk Microsoft tanpa kebenaran.

Alternatif Percuma Terbaik kepada Microsoft Office - WPS Office

Sistem operasi di mana anda boleh memuat turun WPS

Produk Microsoft Office telah menjadi pilihan di kalangan banyak pengguna, sama ada untuk kegunaan peribadi atau profesional. Tetapi jika anda tidak mahu menghadapi masalah yang berkaitan dengan penggunaan Microsoft Office, seperti pengaktifan, WPS Office adalah perisian alternatif yang boleh anda pertimbangkan.

WPS Office adalah satu paket pejabat all-in-one yang terintegrasi dengan Word, Excel, PowerPoint, dan toolkit PDF yang kuat. Ketahui lebih lanjut tentang kelebihan menggunakan WPS Office berbanding Microsoft Office di bawah:

  • Muat turun percuma

Salah satu kelebihan menggunakan WPS Office adalah ia percuma untuk dimuat turun. Yang perlu anda lakukan adalah pergi ke laman web rasmi WPS untuk memuat turun Pek Pejabat, satu fail, untuk mendapatkan akses kepada semua alat produktivitinya. Walaupun terdapat langganan premium untuk perniagaan dan perusahaan, ramai pengguna mendapati versi percuma WPS mencukupi untuk menangani semua tugas harian mereka.

  • Ringan

Memuat turun perisian WPS adalah pilihan yang ideal jika anda mencari Pek Pejabat yang ringan tanpa mengorbankan ciri-ciri. Pek Pejabat ini berfungsi pada kebanyakan PC kerana keperluannya yang minima. Program ini menggunakan lebih kurang 200 MB ruang cakera keras dan berfungsi pada PC dengan kelajuan pemprosesan CPU serendah 1 GHz.

  • Fungsi Kaya

Sebab lain mengapa WPS Office adalah aplikasi yang luar biasa adalah kerana ia kaya dengan fungsi. Sebagai satu paket pejabat, anda terutamanya mendapat program Penulis, Excel, dan PowerPoint. Anda juga mendapat alat PDF yang kuat untuk membuka dan mengedit dokumen PDF. WPS juga mempunyai fungsi rakaman skrin, alat OCR, borang pintar, dan banyak lagi alat produktiviti lain.

  • Kedai Templat Halus

Mencipta dokumen dari awal boleh menjadi tugas yang agak sukar. Oleh itu, kedai templat halus WPS adalah ciri hebat yang membuatnya menonjol. Sama ada anda menulis dokumen, membuat Lembaran Kerja, atau PowerPoint, kedai templat WPS menawarkan sesuatu untuk semua orang. Kedai templat ini adalah tempat yang baik untuk mendapatkan inspirasi dan menyelesaikan tugas dengan lebih cekap.

  • Sokongan dokumen dalam talian

Kerjasama adalah penting apabila berkaitan dengan bekerja dengan Pek Pejabat. Dengan WPS, sokongan penyimpanan awan membuat kerjasama menjadi lebih mudah. Anda boleh mengakses platform awan seperti WPS Drive, Google Drive, dan OneDrive dari WPS Office. Perhatikan bahawa anda perlu menjadi pelanggan premium untuk mengakses platform awan di WPS.

  • Penyuntingan bersama

Selain sokongan kerjasama oleh WPS Office, ia datang dengan AirPage, alat kerjasama yang menjadikan kerjasama lancar. Fungsi penyuntingan bersama ini memudahkan untuk membuat perubahan dalam dokumen Word, Lembaran Kerja, dan Presentasi dengan mudah. Anda kemudian boleh berkongsi dokumen dalam kumpulan untuk mereka membuat perubahan dengan kebenaran anda.

  • Kecocokan

Program WPS Office adalah serasi dengan banyak jenis fail seperti Microsoft Office. Dengan kata lain, anda boleh menggunakan WPS Office untuk membuka dan mengedit jenis fail yang dicipta dengan Word, Excel, dan PowerPoint. Selain itu, anda boleh memasang WPS Office pada PC Windows, Mac, Android, HarmonyOS, dan Linux.

  • Mesra pengguna

Selain itu, WPS Office datang dengan antara muka yang mesra pengguna. Susunan fungsi, seperti bar pita, kelihatan seperti Microsoft Office tetapi lebih elegan dan moden. WPS menggunakan ikon yang disederhanakan yang memudahkan pengenalan fungsi. Selain itu, WPS Office menggunakan antara muka dan susunan yang boleh disesuaikan yang membolehkan membuka dokumen dalam gaya tab, meningkatkan produktiviti.

Menariknya, WPS datang dengan AI yang terintegrasi ke dalam Pek Pejabat. Teknologi AI ini lebih seperti seorang pembantu yang membantu dalam pemeriksaan ejaan, menggunakan teknologi NLP, melakukan analisis data, penjimatan format yang cekap, cadangan kandungan pintar, menyokong penaipan suara, dan banyak lagi.

Soalan Lazim (FAQ)

Bagaimana saya boleh mendapatkan kunci produk Microsoft Office saya?

Jika anda membeli Microsoft Office secara dalam talian, anda boleh melihat kunci produk dari profil akaun anda apabila anda pilih Sejarah Pesanan. Anda akan menerima kunci produk berbentuk cetakan jika anda membeli Office di kedai fizikal.

Berapa kos untuk mendapatkan Microsoft Office?

Kos Microsoft Office berbeza-beza bergantung kepada sama ada anda mendapatkannya sebagai individu, perniagaan, atau perusahaan. Microsoft 365 Business Basic berharga $6 sebulan setiap pengguna, Business Standard berharga $12.50 setiap pengguna, dan Business Premium berharga $22 sebulan. Microsoft 365 Personal berharga $6.99 sebulan atau $69.99 setahun, manakala Microsoft 365 Family berharga $9.99 sebulan atau $99.99 setahun.

Adakah kunci Microsoft Office murah sah?

Mendapatkan kunci Microsoft Office dengan harga murah boleh berbeza-beza dari segi sah atau tidak. Beberapa kunci Microsoft Office murah adalah sah, manakala yang lain mungkin tidak. Oleh itu, penting untuk sentiasa berhati-hati.

Ringkasan

Secara keseluruhannya, mengaktifkan Microsoft Office tanpa kunci produk adalah pilihan yang terjangkau bagi mereka yang tidak mampu atau tidak mahu membayar langganan Microsoft Office. Walau bagaimanapun, anda boleh memuat turun perisian alternatif, iaitu WPS, daripada menggunakan kaedah ini.

WPS Office dilengkapi dengan semua alat produktiviti yang diperlukan dan boleh dimuat turun secara percuma. Dan jika anda memerlukan akses kepada langganan premiumnya, ia jauh lebih terjangkau daripada pakej Microsoft.

Con una maestría en Desarrollo de Software, aporto más de 10 años de experiencia ofreciendo soluciones técnicas y consejos especializados para software de oficina.