Katalog

Cara Download Microsoft Copilot (2 Cara Mudah)

Oktober 8, 2023 388 views

Sejak pelancaran Microsoft Copilot dan demonstrasinya yang mengagumkan, telah terjadi kegemparan di seluruh internet. Dengan semua orang sekarang bersemangat untuk menyaksikan potensi AI yang luar biasa, kegembiraan dan semangat mencapai puncak baru. Word menjadi lebih intuitif, Excel lebih lancar, dan Presentation lebih dinamik. Integrasi Copilot telah membawa produktiviti dan keberkesanan baru ke alat-alat penting ini, mengubah cara orang mencipta, menganalisis, dan menyampaikan maklumat.

Bolehkah Saya Muat Turun dan Guna Microsoft Copilot?

Anda boleh dengan mudah muat turun dan menggunakan Microsoft Copilot. Alat AI ini telah terpadu dengan lancar ke dalam pelbagai aplikasi Microsoft 365, termasuk Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams, dan banyak lagi. Dengan integrasi yang lancar ini, tidak perlu proses muat turun Microsoft Copilot yang berasingan.

Cara Download Microsoft Copilot untuk Word, Excel, PowerPoint

Untuk mengakses keupayaan hebat Microsoft Copilot, adalah perlu mempunyai langganan aktif Microsoft 365 dan memastikan anda menggunakan versi yang serasi dari aplikasi-aplikasi ini. Dengan pendekatan terintegrasi ini, anda dapat dengan mudah memanfaatkan manfaat Microsoft Copilot tanpa perlu muat turun Microsoft Copilot yang berasingan.

Berikut adalah panduan langkah demi langkah untuk mengggunakan potensi Microsoft Copilot dalam Word, Excel, dan PowerPoint:

Langkah 1: Pastikan anda mempunyai langganan Microsoft 365 yang sah dan mempunyai versi terkini pakej Microsoft Office dipasang di peranti anda.

Langkah 2: Mulakan aplikasi tertentu yang anda ingin gunakan, seperti Word, Excel, atau PowerPoint. (Dalam kes ini, Word)

Langkah 3: Cari ikon atau ciri Copilot yang berbeza dalam menu pita aplikasi yang intuitif. Sila ambil perhatian bahawa lokasi yang tepat untuk ciri ini mungkin sedikit berbeza berdasarkan versi dan antara muka aplikasi yang anda gunakan.

Langkah 4: Setelah anda telah menemui ikon atau ciri Copilot, klik sahaja pada itu untuk mengaktifkan bantuan AI yang kuat.

Dengan Microsoft Copilot sekarang diaktifkan, anda boleh dengan lancar memanfaatkannya dalam aplikasi.

Ia akan memberikan bantuan yang berharga yang dikuasakan oleh AI, menghasilkan cadangan berguna, dan meningkatkan produktiviti anda secara signifikan dalam pelbagai tugas, termasuk penulisan, analisis data, dan mencipta persembahan yang memukau.

Cara Menggunakan Microsoft Copilot? Ikuti langkah-langkah mudah yang disebutkan dalam artikel ini dan buka kuasa AI dalam aplikasi Microsoft 365 anda.

Cara Download Microsoft Copilot untuk Windows 11

Untuk Muat Turun Microsoft Copilot untuk Windows 11:

Langkah 1: Pastikan anda menggunakan Windows 11 dan menjadi sebahagian dari saluran Canary, yang merupakan fasa pengujian sistem operasi.

Langkah 2: Lawati laman web rasmi Microsoft dan cari pautan muat turun untuk versi Canary pelayar Microsoft Edge yang khas untuk Windows 11.

Langkah 3: Muat turun versi Canary pelayar Microsoft Edge dan ikuti petunjuk pemasangan yang diberikan.

Langkah 4: Tekan kekunci Windows + R untuk membuka dialog Jalankan, tampal kod ke dalam kotak dialog Jalankan, dan tekan Enter.

Langkah 5: Di dalam pelayar, layari bahagian chat dan klik pada pilihan Copilot.

.

Langkah 6: Minimakan tetingkap pelayar dan cari logo Windows Copilot di taskbar anda. Klik padanya untuk mengakses ciri-ciri Copilot.

Apa yang Boleh Dilakukan oleh Microsoft Copilot?

Microsoft Copilot adalah alat yang dikuasakan oleh AI yang terintegrasi ke dalam aplikasi Microsoft 365 seperti Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams, dan banyak lagi. Berikut adalah beberapa perkara yang dapat dilakukan oleh Microsoft Copilot:

  • Membantu pengguna dalam membuat dan mengedit dokumen, emel, persembahan, dan banyak lagi.

  • Menghasilkan cadangan kod dan melengkapkan kod dalam Visual Studio Code.

  • Memberikan cadangan untuk menyiapkan ayat, perenggan, dan seluruh dokumen.

  • Memformat teks dan mencipta tata letak yang lebih kompleks.

  • Memeriksa dokumen untuk kesilapan ejaan dan tanda baca serta memberikan cadangan untuk meningkatkan penulisan.

  • Membantu pengguna meningkatkan kemahiran mereka dan bekerja dengan lebih cekap.

  • Membebaskan kreativiti dan meningkatkan produktiviti.

Microsoft AI Copilot mengikuti dasar keselamatan, pematuhan, dan privasi yang ketat untuk memastikan data pengguna terlindungi. Ia kini sedang diuji dengan sejumlah kecil pengguna dan akan diperluaskan kepada lebih banyak pelanggan dalam beberapa bulan akan datang.

Microsoft Copilot dalam Word:

Microsoft Copilot menjadi rakan yang sangat berharga apabila tiba pada pembuatan dan penyuntingan dokumen. Ia menawarkan cadangan untuk menyiapkan ayat, perenggan, dan seluruh dokumen, memastikan pengalaman penulisan yang lancar. Selain itu, ia membantu dalam pemformatan teks, membolehkan pengguna mencipta dokumen yang menarik secara visual dengan tata letak yang lebih kompleks. Ciri yang dikuasakan oleh AI ini juga membantu dalam pengecekan ejaan dan memberikan cadangan untuk meningkatkan kualiti penulisan keseluruhan.

Pembantu Dinamik Excel:

Pengguna Excel boleh bergantung kepada Microsoft Copilot untuk menyederhanakan tugas kod mereka dalam Visual Studio Code. Ia menghasilkan cadangan kod dan menawarkan fungsi autolengkap, menjimatkan masa dan usaha. Selain itu, Copilot membantu menyiapkan formula dan fungsi, menjadikan analisis dan visualisasi data lebih efisien daripada sebelum ini.

Meningkatkan Persembahan PowerPoint:

Membuat persembahan yang memukau menjadi lebih mudah dengan Microsoft Copilot. Pengguna boleh memanfaatkan cadangan untuk reka bentuk slaid, tata letak, dan penciptaan kandungan, memastikan persembahan yang memberi kesan dan melibatkan penonton. Sama seperti Excel, Copilot boleh menghasilkan cadangan kod dan melengkapkan kod dalam Visual Studio Code, menyederhanakan proses menyisipkan potongan kod dalam persembahan.

Menyederhanakan Komunikasi dengan Outlook dan Teams:

Microsoft Copilot memperluas bantuannya kepada penulisan emel dalam Outlook. Ia memberikan cadangan untuk menyiapkan ayat dan perenggan, membantu pengguna merangka mesej profesional yang bebas daripada kesilapan. Seperti aplikasi lain, Copilot memastikan ejaan dan tanda baca yang tepat dengan memberikan cadangan yang relevan.

Dalam Microsoft Teams, Copilot adalah rakan yang berguna untuk penciptaan dan penyuntingan mesej. Ia membantu dalam pemformatan dan tata letak, meningkatkan kejelasan dan daya tarikan visual komunikasi pasukan. Selain itu, kemampuan generasi kod dan autolengkap alat ini dalam Visual Studio Code memudahkan perbincangan dan kerjasama yang berkaitan dengan kod.

Membuka Potensi pada Windows 11:

Dengan Microsoft Windows 11, Copilot mengambil peranan yang lebih luas lagi. Ia menawarkan cadangan untuk menyiapkan pelbagai tugas dan alur kerja, menjadikan pengguna lebih cekap dalam aktiviti harian mereka. Pembetulan masalah dan penyelesaian masalah menjadi lebih mudah dengan bantuan Copilot, memastikan pengalaman komputasi yang lancar. Selain itu, Copilot membantu dalam tetapan sistem dan konfigurasi, memberikan kuasa kepada pengguna untuk menyesuaikan persekitaran Windows 11 mereka mengikut kehendak mereka.

Trustpilot

stars

WPS Office- Free All-in-One Office Suite
  • Use Word, Excel, and PPT for FREE, No Ads.

  • Edit PDF files with the powerful PDF toolkit.

  • Microsoft-like interface. Easy to learn. 100% Compatibility.

  • Boost your productivity with WPS's abundant free Word, Excel, PPT, and CV templates.

5,820,008 User

avator

Algirdas Jasaitis
logo

WPS AI - Alat Pejabat Yang Kuat

WPS AI adalah alat inovatif yang menggunakan kecerdasan buatan (AI) untuk meningkatkan produktiviti dan kecekapan dalam pelbagai tugas seperti penulisan, merangkum dokumen, menganalisis data, mencipta slaid, dan banyak lagi. Ia adalah sebahagian daripada rangkaian WPS Office, yang merupakan alat produktiviti popular yang merangkumi perisian pemprosesan kata, lembaran kerja, dan persembahan.

Ciri Utama WPS AI

  • Pemahaman Bahasa Semula Jadi: WPS AI dapat memahami dan memproses input bahasa semula jadi dari pengguna, termasuk soalan, huraian, dan cadangan, membolehkan komunikasi yang lancar.

  • Penjanaan Teks: WPS AI dapat secara automatik menghasilkan teks seperti artikel, laporan, emel, dan banyak lagi, berdasarkan maklumat dan input yang diberikan oleh pengguna.

  • Perkhidmatan Terjemahan: WPS AI menawarkan perkhidmatan terjemahan yang cekap, membolehkan pengguna menterjemahkan teks dari satu bahasa ke bahasa lain dengan mudah.

  • Interaksi Percakapan: WPS AI terlibat dalam perbualan secara waktu nyata dengan pengguna, menjawab pertanyaan mereka, memberikan maklumat, dan menawarkan nasihat yang berharga.

Kelebihan WPS AI

  • Antara muka yang mudah digunakan.

  • Boleh menulis tentang apa-apa topik dan menghasilkan hasil berkualiti tinggi.

  • Boleh membantu pengguna meningkatkan kemahiran mereka dan bekerja dengan lebih cekap.

  • Boleh menjimatkan masa dan meningkatkan kualiti kandungan.

Cara Muat Turun WPS AI

Untuk muat turun WPS AI, anda boleh melawat laman web rasmi WPS Office dan muat turun versi terkini perisian tersebut. Setelah dipasang, anda boleh mengakses ciri-ciri AI dalam rangkaian WPS Office. Berikut adalah langkah-langkah untuk muat turun WPS AI:

Langkah 1: Layari WPS AI.

Langkah 2: Klik butang Muat Turun Percuma dan pilih sistem pengendalian anda.

tif: Antara muka WPS AI

Langkah 3: Pemasang WPS AI akan dimuat turun ke komputer anda.

Langkah 4: Selepas pemasangan selesai, pengguna boleh melancarkan WPS AI pada sistem mereka untuk menggunakan ciri ringkasan bersama dengan pelbagai alat AI lain yang disediakan oleh WPS AI.

Soalan Lazim Mengenai Microsoft Copilot

Q1. Apakah Tarikh Pelancaran Microsoft Copilot?

Menurut hasil carian, Microsoft Copilot pertama kali dilancarkan pada Jun 2021 sebagai GitHub Copilot. Microsoft telah mengeluarkan versi terkini GitHub Copilot yang dikenali sebagai GitHub Copilot X pada 22 Mac 2023. Pengguna boleh mendaftar untuk tinjauan teknikal mengenai kemampuan baru pada hari yang sama, dan menurut jurucakap GitHub, Copilot X akan tersedia secara am pada minggu dan bulan yang akan datang.

Q2. Berapakah Harga Microsoft Copilot?

Menurut hasil carian, Microsoft Copilot kini boleh digunakan secara percuma dan telah terintegrasi ke dalam aplikasi Microsoft 365 seperti Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams, dan banyak lagi. Tiada kos tambahan untuk menggunakan Copilot dalam aplikasi-aplikasi ini. Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa Microsoft mungkin akan memperkenalkan ciri-ciri premium atau pelan harga untuk Copilot pada masa depan.

Q3. Adakah Microsoft Copilot Tersedia dalam Office 2021?

Menurut hasil carian, Microsoft Copilot telah terintegrasi ke dalam aplikasi Microsoft 365, termasuk Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams, dan banyak lagi. Ia sedang diuji dengan 20 pelanggan, termasuk 8 dalam syarikat Fortune 500, dan akan diperluaskan kepada lebih banyak pelanggan dalam beberapa bulan akan datang. Tiada maklumat yang tersedia mengenai sama ada Microsoft Copilot akan tersedia dalam Office 2021.

Q4. Bolehkah Saya Menggunakan Microsoft Copilot Tanpa Internet?

Microsoft Copilot memerlukan sambungan internet untuk berfungsi, dan masih belum jelas sama ada akan ada versi tanpa internet pada masa depan. Walau bagaimanapun, aplikasi Microsoft 365 mempunyai mod offline, yang membolehkan fail-fail tempatan digunakan secara offline dan kekal dalam keadaan offline. Oleh itu, adalah mungkin untuk menggunakan Microsoft Copilot secara offline jika fail-fail yang diperlukan disimpan secara tempatan.

Kuasa AI: Microsoft Copilot dan WPS AI Merevolusi Produktiviti Pejabat

Microsoft Copilot telah menimbulkan keghairahan yang besar dengan kemampuan AI yang terintegrasi ke dalam aplikasi Microsoft 365. Ia merevolusi kecekapan kerja, menjadikan Word, Excel, dan PowerPoint lebih intuitif, lancar, dan dinamik. Muat turun Microsoft Copilot telah dibincangkan secara terperinci; pengguna perlu memiliki langganan Microsoft 365 yang aktif dan versi aplikasi yang serasi. Selain itu, artikel ini mengetengahkan potensi WPS AI, alat pejabat yang kuat lain yang menggunakan AI untuk meningkatkan produktiviti dan kecekapan. Pengguna boleh mendaftar untuk WPS AI dengan melawat laman web rasmi.

Con una maestría en Desarrollo de Software, aporto más de 10 años de experiencia ofreciendo soluciones técnicas y consejos especializados para software de oficina.