Katalog

Microsoft Office 2019 Percuma Muat Turun untuk Windows & Mac (Versi Penuh)

November 15, 2023 325 views

Adakah anda mahu menguruskan dokumen pejabat atau menyediakan tugasan pembelajaran? Anda pasti mencari satu Pakej Pejabat yang lengkap dengan ciri-ciri dan fungsi penting. Kami mencadangkan anda menggunakan Microsoft Office 2019.

Tetapi persoalannya, di mana dan bagaimana untuk memuat turun Microsoft Office 2019, dan adakah ia sesuai untuk anda? Teruskan membaca untuk mengetahui cara memuat turun Microsoft Office 2019 secara selamat dan boleh dipercayai.

Part 1: Ulasan Microsoft Office 2019

Microsoft Office 2019 dikeluarkan sebagai versi lesen kekal, bermakna ia adalah pembelian sekali gus dan tidak memerlukan langganan seperti Office 365. Office 2019 memperkenalkan beberapa ciri baru dan penambahbaikan kepada aplikasinya. Walaupun Office 2019 tidak termasuk ciri-ciri berdasarkan awan Office 365, ia masih membenarkan pengguna menyimpan dan mengakses fail mereka dari perkhidmatan simpanan awan seperti OneDrive. Ciri-ciri kolaborasi tersedia, membolehkan beberapa pengguna bekerja pada dokumen secara serentak, mengesan perubahan, dan berkongsi fail dengan mudah.

Part 2: Apa Yang Boleh Dilakukan oleh Microsoft Office 2019?

Microsoft Office 2019 dilancarkan dalam dua versi, iaitu versi rumah dan pelajar serta versi rumah dan perniagaan. Kedua-dua versi ini mempunyai set fungsi dan ciri-ciri yang spesifik untuk membantu pengguna mencipta, mengedit, dan mengurus dokumen dalam persekitaran pejabat atau pengajian.

Senaraikan komponen utama Office 2019:

  • Microsoft Word

  • Microsoft Excel

  • Microsoft PowerPoint

  • Microsoft Outlook

  • Microsoft OneNote

  • Microsoft OneDrive

  • Microsoft Teams

Part 3: Cara Muat Turun Microsoft Office 2019

Terdapat banyak cara untuk memuat turun Microsoft Office 2019 ke komputer PC atau Mac anda. Berikut adalah 3 cara teratas untuk melakukannya, yang disenaraikan secara ringkas, supaya anda boleh mengikutinya untuk memuat turun Microsoft Office 2019 ke komputer PC anda.

Kaedah 1: Versi Percubaan untuk Menggunakan Microsoft Office 2019 secara Percuma

Langkah 1: Untuk memuat turun versi percubaan Microsoft Office 2019, pergi ke URL config.office.com/deploymentsettings dan pilih versi yang anda ingin muat turun ke komputer PC anda.

Mengakses Microsoft Office dari URL

Langkah 2: Selepas memilih versi bit, pilih versi Office (Microsoft Office 2019 dalam kes ini).

Memilih versi Office 2019

Langkah 3: Gulir ke bawah tetingkap untuk tetapan tambahan dan klik "Selesai" apabila anda selesai.

Menyelesaikan proses pemilihan seting Microsoft Office 2019

Langkah 4: Klik "Eksport" di sudut kiri atas tetingkap, dan tetingkap baru akan muncul yang akan meminta anda memilih tetapan untuk Suite Office 2019 anda. Pilih tetapan yang anda sukai dan klik "OK". Muat turun Office 2019 akan bermula di PC anda

Mula menyediakan muat turun

Permulaan muat turun

Kelebihan:

  • Versi Rasmi yang dimuat turun terus dari Laman Web Microsoft

  • Selamat untuk digunakan dan dimuat turun

  • Percuma

Kekurangan:

  • Percubaan percuma selama sebulan

Kaedah 2: Muat Turun Versi Pecah Microsoft Office 2019 secara Percuma

Banyak laman web menawarkan versi pecah Microsoft Office 2019, tetapi anda perlu mencari sumber yang boleh dipercayai dan dipercayai. Kami mencadangkan anda pergi ke laman web seperti getintopc.com, igetintopc.com, licenseapps.com, dan win-crack.com.

Berikut adalah beberapa langkah mudah untuk memuat turun Microsoft Office 2019 dari mana-mana laman web ini.

Langkah 1: Pergi ke laman web yang anda ingin muat turun Pecah Microsoft Office dari. Dalam kes ini, kami akan pergi ke licenseapps.com dan mencari Microsoft Office 2019.

Mencari Microsoft Word 2019

Langkah 2: Klik pada hasil pertama yang dipaparkan pada halaman web, dan anda akan diarahkan ke tetingkap di mana anda boleh muat turun persediaan Microsoft Office 2019 bersama kunci pengaktifan secara percuma.

Muat turun setup dan retak Office

Langkah 3: Semasa anda memasang perisian, anda akan diminta memberikan kunci pendaftaran. Cari kunci dalam folder muat turun dan tampalkan ke dalam kotak teks, dan pemasangan Office anda akan selesai.

Menampal kunci produk dalam tingkap pemasangan Office

Kelebihan:

  • Percuma

Kekurangan:

  • Ancaman Keselamatan

  • Kebarangkalian tiada kemas kini dan sokongan:

Kaedah 3: Muat Turun Versi Rasmi Microsoft Office 2019

Memuat turun Microsoft Office dari laman web rasmi Microsoft adalah cara terbaik untuk memuat turun Office 2019. Yang perlu anda lakukan hanyalah pergi ke laman web Microsoft dan ikuti langkah-langkah yang dinyatakan di bawah:

  1. Log masuk ke laman web jika anda belum melakukannya. Selepas anda log masuk, anda akan melihat bahagian perkhidmatan dan langganan di tab atas laman web. Klik bahagian ini, dan anda akan diarahkan untuk memuat turun dan memasang Office 2019.

Tab langganan Microsoft

  1. Sebelum memuat turun fail, anda perlu memasukkan kunci produk. Segera selepas anda memasukkan kunci produk, anda akan diarahkan untuk mendapatkan produk Microsoft Office yang anda pilih.

e

Tingkap kunci produk Microsoft

Kelebihan:

  • Selamat

  • Jaminan selepas jualan rasmi

Kekurangan:

  • Berbayar

Bahagian 4: Perbandingan Antara Microsoft Office 2019 dan Microsoft 365


Office 2019

Office 365

Harga

Bayaran sekali seumur hidup sebanyak $440

Langganan bulanan atau tahunan

$99.99/Setahun untuk Keluarga & $69.99/Setahun untuk Peribadi

Ketersediaan

Pada satu peranti, sama ada PC atau Mac

Pada sehingga 5 peranti

Aplikasi dan Kemas Kini

Tidak menerima kemas kini besar atau ciri-ciri baharu

Menerima kemas kini berkala dan versi terkini perisian

Integrasi Awan

Penyimpanan awan tidak disertakan

1TB penyimpanan awan OneDrive

Bahagian 5: Bolehkah Saya Masih Membeli Microsoft Office 2019 Sekarang?

Ya, Microsoft Office 2019 masih boleh dibeli. Ini adalah versi lesen kekal Microsoft Office, bermaksud anda membuat pembelian sekali sahaja dan memiliki perisian tersebut sepenuhnya.

Anda boleh membeli Microsoft Office 2019 melalui pelbagai saluran, termasuk peniaga dalam talian, peniaga yang diberi kuasa, atau terus dari laman web rasmi Microsoft. Ketersediaan dan harga mungkin berbeza bergantung kepada lokasi anda dan edisi atau pakej tertentu yang anda minati.

Akses Pembelian Microsoft Office 2019

  • Microsoft Store

Microsoft Store adalah platform yang paling dipercayai untuk memuat turun dan memasang Microsoft Office 2019. Jika anda mempunyai PC Windows, anda akan mempunyai Microsoft Store pada PC anda. Cari dengan pergi ke menu mula dan mencari Microsoft Store.

Mencari Microsoft Office 2019 di kedai Microsoft

Kelebihan:

  • Sumber yang dipercayai

  • Produk asli

  • Beberapa pilihan langganan

Kekurangan:

  • Mungkin agak mahal

  • Peniaga Yang Diberi Kuasa: Amazon, Best Buy, dan Staples

Jika anda tidak dapat mencari Microsoft Office 2019 di kedai Microsoft atau mana-mana platform lain, peniaga yang diberi kuasa seperti Amazon, Best Buy, dan Staples boleh membantu anda memuat turun dan memasang Microsoft Office 2019.

  1. Pergi ke peniaga dalam talian yang diberi kuasa, seperti Amazon atau Best Buy, dan cari Microsoft 2019. Dalam hasil, anda akan menjumpai Microsoft 2019 disenaraikan di atas. Muat turun dari laman web dengan membayar bayaran sekali dan gunakan perisian tersebut pada PC anda.

Pencarian Microsoft Office di Amazon

Kelebihan:

  • Produk dari peniaga yang diberi kuasa

  • Pakej ekonomi

Kekurangan:

  • Sokongan pelanggan yang buruk

  • Pasaran Dalam Talian Pihak Ketiga: eBay, Newegg

Mencari Microsoft Office di eBay

Penjual pihak ketiga seperti eBay dan Newegg menyediakan fail muat turun Microsoft Office dari pelbagai penjual. Walau bagaimanapun, muat turun Office dari eBay atau penjual pihak ketiga lain mempunyai banyak kelebihan dan risiko.

Kelebihan:

  • Mudah untuk dimuat turun

  • Harga yang rendah

Kekurangan:

  • Mungkin tidak selamat

  • Kebolehan produk yang kompromi

  • Lesen Pemerdagangan Kelompok Perniagaan

Lesen pemerdagangan kelompok perniagaan melibatkan pembelian lesen perisian secara borong untuk beberapa komputer. Jika anda merupakan sebuah organisasi dengan pekerja banyak dan PC banyak, bentuk pembelian perisian ini adalah yang terbaik untuk anda.

Pelan langganan pukal Microsoft Office

Kelebihan:

  • Boleh menjadi ekonomi untuk organisasi besar

  • Kongsi dan penyimpanan fail berasaskan awan

Kekurangan:

  • Pelan yang lebih tinggi boleh mahal dengan fungsi penuh

Bahagian 6: Alternatif Percuma kepada Microsoft Office 2019

  1. WPS Office

WPS Office adalah alternatif terbaik kepada MS Office 2019. Ia menawarkan pelbagai penyunting dan pengurus fail Word, Excel, dan PowerPoint yang membantu anda dalam tugas harian, sama ada di sekolah atau pejabat.

Bahagian terbaik tentang program ini adalah bahawa ia benar-benar percuma, dengan hampir semua fungsi yang tersedia dalam versi percuma. Ia boleh membuka, mengedit, dan menguruskan dokumen Word, jadual kawalan, dan slaid persembahan animasi dengan mudah seperti tidak pernah sebelum ini.

Selain itu, alat perisian ini serasi dengan Semua Versi Windows, Mac, Android, iOS, dan Linux.

  1. Harga: percuma untuk fungsi asas, bayaran untuk fungsi lanjutan

  2. Kelebihan:Versi percuma tanpa iklan;

  • penggunaan dalam talian adalah percuma di laman web rasmi WPS

  • ujian percubaan selama 7 hari untuk fungsi lanjutan

  • mudah digunakan (antara muka dan fungsi sangat mirip dengan MS Office, jadi mudah untuk belajar cara menggunakannya)

  2. Google Drive

Jika anda tidak mahu menggunakan Microsoft Office 2019 pada PC anda, alternatif yang mudah adalah menggunakan Google Drive untuk bekerja pada fail Word, Excel, dan PowerPoint langsung dari Pelayan web anda atau aplikasi desktop Google Drive.

Dengan Google Drive, anda boleh mencipta, mengedit, berkongsi, dan berkolaborasi pada dokumen berbagai jenis, juga, dengan mudah tanpa membayar sepeser pun.

Anda perlu menggunakan Windows 10 atau versi terkini Windows untuk menggunakan Google Drive pada PC anda.

Google Drive adalah sepenuhnya percuma digunakan dengan mudah untuk bekerja pada dokumen sambil mencadangkan perubahan dan berkolaborasi dengan pelbagai pengguna pada masa yang sama.

Soalan Lazim Tentang Microsoft Office 2019

Soalan 1: Bagaimana untuk mengaktifkan Microsoft 365

Terdapat beberapa cara untuk mengaktifkan Microsoft Office 365. Salah satu cara adalah dengan menggunakan kunci produk untuk mengaktifkan Office anda. Cara lain adalah dengan menggunakan perisian KMSpico atau KMSAuto Lite untuk mengaktifkan Office anda. Walau bagaimanapun, pastikan anda tidak mempunyai sambungan internet, dan pengekalan virus dimatikan di komputer anda semasa menggunakan perisian ini.

Soalan 2: Bagaimana untuk Mencari Kunci Produk untuk Microsoft Office 2019 yang Sudah Dipasang

Anda boleh mencari kunci produk untuk Microsoft Office 2019 dengan melihat pada pembungkus produk perisian anda. Jika anda mempunyai bungkusan CD atau DVD produk, pastikan untuk merujuk padanya untuk mencari kunci produk yang ditulis.

Soalan 3: Apakah Perbezaan Antara Microsoft Office 2019 dan 2021

Berbanding dengan Office 2019, Office 2021 menawarkan lebih banyak faedah dari segi kerjasama. Walau bagaimanapun, anda perlu menggunakan storan awan OneDrive untuk menyimpan dokumen dalam talian, supaya rakan sekerja anda boleh bekerjasama.

Soalan 4: 3 Versi Microsoft Office 2019


Office Home & Student 2019

Office Home & Business 2019

Office Professional 2019

Harga

$99.99

$149.99

$199.99

Jenis Pembelian

Langganan Sekali

Langganan Sekali

Pembelian Sekali

Pemasangan

1 PC atau Mac

1 PC atau Mac

1 PC atau Mac

Pemikiran Akhir Mengenai Panduan Microsoft Office 2019

Sehingga sekarang, kita telah belajar beberapa cara untuk memuat turun Microsoft Word 2019 dari pelbagai sumber. Walau bagaimanapun, yang terbaik daripadanya masih merupakan laman web asal Microsoft kerana ia boleh dipercayai, dan anda tidak akan terdedah kepada sebarang pelanggaran hak cipta atau perisian palsu.

Walau bagaimanapun, jika anda tidak mahu membayar harga yang WPS Office. besar untuk membeli Microsoft Word 2019, alternatif yang mudah dan ekonomi adalah WPS, yang merupakan Suite Pejabat yang selamat seperti MS Office dan menyediakan fungsi dan ciri-ciri yang ditingkatkan dengan pelan langganan percuma. Pelan percuma ini termasuk semua ciri asas yang anda perlukan untuk membuat dan mengedit fail Word, Excel, PDF, dan persembahan.


Con una maestría en Desarrollo de Software, aporto más de 10 años de experiencia ofreciendo soluciones técnicas y consejos especializados para software de oficina.