Katalog

Muat Turun Percuma Microsoft Word 2016_ Panduan Menyeluruh

November 7, 2023 376 views

Sebagai aplikasi pemprosesan kata, Microsoft Word 2016 membolehkan pengguna menghasilkan pelbagai dokumen, termasuk resume, surat-menyurat, dan banyak lagi. Perisian popular ini membantu pengurusan projek dan pengiraan data dengan lebih mudah.

Walau bagaimanapun, Microsoft Word 2016 adalah versi yang lebih lama. Versi terkini Microsoft Word seperti Word 2019, 2021, dan Microsoft Word 365 sudah ada di pasaran.

Bolehkah anda masih menggunakan Word 2016 di komputer anda pada tahun 2023? Bagaimana untuk memuat turun Microsoft Word 2016 secara percuma di komputer anda? Adakah alternatif percuma lain yang boleh anda pertimbangkan?

Artikel ini akan memberikan anda panduan lengkap mengenai muat turun percuma Microsoft Word 2016. Selain itu, kami akan mencadangkan beberapa pilihan percuma jika anda tidak mahu menggunakan perisian berbayar.

Bolehkah Saya Masih Guna Microsoft Word 2016 pada Tahun 2023?

Microsoft Office 2016 menawarkan Microsoft Word 2016, versi lebih lama aplikasi pemprosesan kata. Walau bagaimanapun, anda masih boleh memuat turun versi penuhnya secara percuma pada tahun 2023.

Selain itu, perkhidmatan utama akan berakhir pada 13 Oktober 2020, dan sokongan tambahan untuk pelbagai edisi Office 2016 akan tamat pada 14 Oktober 2025.

Memasang Semula Microsoft Word 2016 dengan Kunci Produk Anda

Microsoft Word 2016 adalah perisian pemprosesan kata dalam rangkaian Office 2016. Pada masa itu, Word berdiri sendiri tidak ada di pasaran. Anda boleh memasang semula perisian penuh jika anda masih mempunyai kunci produk Office 2016. Dengan cara ini, anda masih boleh menggunakan Microsoft Word 2016.

Langkah-langkah Memasang Semula:

Langkah 1: Buka pelayar anda dan taip https://www.office.com/.

Langkah 2: Log masuk dengan akaun yang sama yang anda gunakan semasa melanggan Microsoft Office 2016.

Langkah 3: Klik pada tab Perkhidmatan dan Langganan.

Langkah 4: Sebagai langkah seterusnya, pilih versi yang anda inginkan, iaitu Office 2016 dalam kes ini, dan klik pada Pasang Office.

Langkah 5: Pada tetingkap 'Muat turun dan pasang Office,' klik butang pasang.

Langkah 6: Klik fail Penyusunan Office untuk menjalankan aplikasi.

Langkah 7: Tekan 'Ya' pada skrin seterusnya. Proses pemasangan akan bermula. Anda boleh menggunakan Office 2016 apabila proses pemasangan selesai.

Tahniah! Anda telah berjaya memasang semula Microsoft Word 2016.

Baixar o Microsoft Word 2016 de Terceiros

Sem dúvida, o Microsoft Office requer compra, mas o Microsoft Office 2016 vale o seu dinheiro com os seus recursos poderosos e excelentes. A resposta pode ser confusa se você deseja baixar o Microsoft Word 2016 gratuitamente agora. Em 2023, a Microsoft Store não oferece mais esta versão antiga. Claro, você pode não gostar disso.

Mas a boa notícia é que você pode baixar o Microsoft Word 2016 para Mac ou comprá-lo no Windows. Em 2023, a Microsoft não está mais oferecendo uma licença para ele. Ainda assim, os usuários podem optar por uma assinatura única. Excluindo assinaturas mensais e anuais, você pode obtê-lo de um revendedor com uma licença e chave do produto. Alternativamente, você pode adquiri-lo de vendedores online ou lojas de varejo. Você também pode encontrar um site com pacotes disponíveis.

Claro, você pode obter o Microsoft Word gratuitamente a partir desse site. Lembre-se de que esse tipo de arquivo pode conter vírus ou ter outros pacotes vinculados a ele. Em resumo, várias opções ampliam sua escolha, desde o Microsoft Office Professional Plus 2016 até o Microsoft Office Home & Student 2016.

Quatro Melhores Alternativas ao Microsoft Word 2016

1. Microsoft 365 Word

O Microsoft 365 Word é um software produtivo projetado com funções estendidas. Portanto, você pode escrever como um profissional com várias funcionalidades avançadas.

Microsoft 365 Word

Microsoft 2016 Word

Fungsi dan Ciri-Cir

Semakan tatabahasa dan ejaan asas,

Simpanan awan yang diperluas, perkongsian dan kolaborasi fail secara masa nyata, templat premium, Pelbagai bahasa

Pelbagai tema dan gaya, Redesign, dan menu riben yang dioptimumkan, dan Kandungan meja yang tersusun. Alat penataan format untuk konsistensi merentasi elemen-elemen.

Keperluan Sistem

Komputer Windows: Pemproses x86 atau 64-bit 2 teras 1.6 GHZ atau lebih cepat, 2 GB RAM (32-bit), 4 GB RAM (64-bit),

3 GB ruang cakera, resolusi monitor 1024 x 768.

1 GB RAM (32-bit); 2 GB RAM (64-bit), pemproses x86- atau x64-bit 1 gigahertz (GHz) atau lebih cepat dengan set arahan SSE2, 3 GB cakera keras, Windows Server 2012, Windows 10 atau Windows 8

Kelebihan

Tiada iklan

Keamanan yang ditingkatkan

Pelbagai fungsi

Komunikasi yang cemerlang

Akses yang mudah

Boleh disesuaikan dengan baik,

Memperbetulkan ralat,

Ketersediaan yang lancar,

Kekurangan

Perlu pembelajaran

Tidak sesuai untuk semua orang

Berdasarkan langganan

Kurang beberapa fungsi berbanding tahun 2019, Fungsionaliti awan yang terhad

Harga

Percuma hingga $12.50 sebulan dengan pelan langganan yang berbeza untuk kegunaan peribadi dan perniagaan.

Harga MS Word 2016 berbeza di laman web pihak ketiga yang berbeza.

Langkah untuk Memuat Turun dan Aktifkan:

Memuat turun dan mengaktifkan Microsoft 365 memerlukan beberapa langkah untuk diikuti. Langkah-langkah ini disenaraikan di bawah;

Langkah 1: Buka pelayar carian anda dan tambahkan www.office.com ke bar carian anda.

Langkah 2: Log masuk dengan akaun Microsoft anda.

Langkah 3: Pilih pilihan pembayaran dan masukkan butiran pembayaran.

Langkah 4: Pilih pilihan muat turun yang anda inginkan dan tekan butang Muat Turun.

Versi yang dipasang secara lalai adalah 64-bit. Walau bagaimanapun, jika anda sudah mempunyai versi 32-bit, Microsoft 365 akan mengesaninya secara automatik. Jika anda ingin beralih antara kedua-dua versi ini, singkirkan Microsoft 365 dahulu. Kemudian, anda boleh ulangi langkah-langkah di atas dengan langkah Pilihan pemasangan Lain.

Langkah 5: Ikuti pilihan munculan tentang Pasang Microsoft 365.

Tahniah! Anda telah berjaya memuat turun Microsoft 365 ke sistem anda. Pasang Microsoft 365 dan nikmati ciri-ciri menariknya.

2. WPS Writer - Pemproses Kata Percuma

WPS Writer adalah pemproses kata percuma yang membantu pengguna dalam membuat dan mengedit dokumen dengan cekap. Penulis WPS adalah percuma dan sangat serasi dengan Google Docs, Microsoft Office, dan LibreOffice. Ia memenuhi semua keperluan pejabat dan menawarkan dokumen dalam pelbagai format. Oleh itu, pengguna boleh menukar fail antara PDF dan Word. Selain itu, pengguna boleh menikmati perkhidmatan dalam talian atau mempunyainya di desktop untuk akses cepat. Selepas menyelesaikan fail, anda boleh menyimpannya dalam format fail Microsoft Office.

Kelebihan

  • Percuma

  • Tiada iklan

  • Pelbagai templat bawaan

  • Sangat serasi dengan format fail Microsoft Office

Pengenalan WPS Office

Ia adalah perisian percuma yang membolehkan anda mengedit penulis, persembahan, PDF, dan Lembaran seeperti yang diperlukan. Perisian percuma ini menyokong 64 bahasa dan 47 format fail dan serasi dengan pelbagai peranti, termasuk Windows, Linux, macOS, Android, dan iOS.

Selain itu, WPS Office sesuai dengan Versi Utama 32-bit dan 64-bit Windows. Ia termasuk Windows 7, Windows 8, Windows 10, dan Windows 11. Pasukan di WPS sedang berusaha yang terbaik untuk memperkenalkan versi stabil dan lebih pantas WPS Office pada tahun 2023 sejak pengenalan WPS Office 2016 dan WPS Office 2019.

Langkah-langkah untuk memuat turun WPS Office

Memuat turun WPS Office ke sistem anda adalah mudah. Anda boleh klik butang muat turun percuma atau ikuti langkah di bawah;

Langkah 1: Buka pelayar anda dan cari perisian WPS Office.

Langkah 2: Klik pautan rasmi untuk memuat turun WPS Office selepas menekan enter.

Langkah 3: Anda akan mendarat di laman web rasmi WPS Office. Anda boleh dengan mudah memilih butang 'Muat Turun Percuma'.

Langkah 4: Muat turun akan bermula dengan segera dalam folder yang dipilih.

3. Dokumen ClickUp

Sebagai perisian kolaborasi projek dan dokumen yang mendapat rating tinggi, ClickUp terkenal di kalangan syarikat-syarikat yang pelbagai. Anda boleh menandakan ahli pasukan, menyebut dokumen dengan @, mengarahkan komen, menambah senarai, atau mengedit alur kerja. Selain itu, anda boleh menambah dokumen pada papan pemuka untuk akses cepat.

Perihal harga, anda boleh mendapatkan empat pelan yang berbeza. Ia termasuk Pelan Free Forever, Pelan Tanpa Had ($5 sebulan), Pelan Perniagaan ($12 sebulan), dan Pelan Perniagaan Plus ($19 sebulan). Ia serasi dengan Windows 10/11/7.

4. Obsidian

Sebagai alternatif Google Docs yang hebat, Obsidian adalah aplikasi pengambilan nota dan pengurusan pengetahuan yang kuat. Dalam menganggapnya sebagai 'otak kedua' anda, Obsidian memberi anda perangkap dari kerja yang konsisten. Akibatnya, anda boleh dengan mudah menavigasi dan mengakses nota anda kerana backlinking dan paparan graf. Selain itu, anda boleh mempunyai keupayaan carian teks penuh dan nota harian dengan pelbagai templat yang berbeza.

Selain itu, Obsidian menawarkan tiga pelan harga yang berbeza untuk menawarkan kepelbagaian. Ia termasuk Peribadi (Percuma), Catalyst ($25 sekali bayar), dan Komersial ($50 setahun).

Keperluan sistem untuk aplikasi terkenal ini termasuk sistem operasi Windows Vista 64-bit atau yang lebih baru, pemproses Intel Core i5-2400 @ 3.1 GHz / AMD Phenom II X6 1100T, 8 GB RAM, 45 GB ruang pada cakera keras, dan ATI Radeon HD 4850 atau NVIDIA GeForce 9600 GT.

Memuat Turun Suite Pejabat dari Laman Web Rasmi

Kami ingin memberitahu anda bahawa anda mesti memuat turun suite pejabat dari laman web rasmi kerana ia selamat dan bebas dari virus. Sebaliknya, anda akan menarik masalah berikut dalam sistem anda;

  • Perisian tidak sah tidak membawa sokongan teknikal rasmi.

  • Perisian palsu mungkin mempunyai virus yang dilampirkan dan dikendalikan.

  • Microsoft boleh melarang penggunaan perisian rasmi apabila ia ditemui.

Soalan Lazim mengenai Muat Turun Word 2016

1. Versi MS Word mana yang percuma?

Versi berdasarkan pelayar aplikasi Microsoft Word adalah percuma.

2. Bolehkah saya memuat turun Word tanpa Microsoft 365?

Tidak. Anda tidak boleh mempunyai versi mandiri Word tanpa Microsoft 365.

3. Bolehkah saya memuat turun Microsoft Word 2016 pada pelbagai peranti?

Dengan langganan Microsoft 365 yang aktif, anda boleh memuat turun Microsoft Word 2016 pada pelbagai peranti dengan lesen yang sesuai. Selain itu, tanpa langganan, anda mesti membeli lesen untuk setiap peranti yang anda ingin pasang Word 2016.

4. Bolehkah saya memuat turun Microsoft Word 2016 pada Mac?

Apabila sistem Mac anda memenuhi keperluan minimum untuk Word 2016, anda boleh memuat turun dan memasang perisian ini.

Ringkasan

Microsoft Office 2016 adalah aplikasi pemprosesan kata yang digunakan untuk menghasilkan pelbagai jenis dokumen. Anda boleh memperolehnya dari laman web rasmi atau pihak ketiga. Selain itu, terdapat banyak alternatif Microsoft Word 2016 yang fleksibel dan sangat serasi yang terdapat di pasaran.

Antara mereka, yang paling terkenal dan sangat dicadangkan adalah WPS Office. Ia dilengkapi dengan semua fungsi yang diperlukan oleh penulis profesional. Perisian ini juga percuma dan mudah didapati, dengan serasi yang sangat baik dan ciri-ciri yang menarik.

Con una maestría en Desarrollo de Software, aporto más de 10 años de experiencia ofreciendo soluciones técnicas y consejos especializados para software de oficina.