Katalog

Muat Turun Microsoft Excel Secara Percuma

November 10, 2023 400 views

Dilancarkan pada tahun 2013, Microsoft Excel merupakan alat yang berkuasa untuk mencipta, menguruskan, dan mengedit lembaran kerja. Walau bagaimanapun, seluruh rangkaian Office versi 2013 telah digantikan oleh versi terbaru beberapa tahun yang lalu.

Jika anda tertanya-tanya tentang muat turun Microsoft Excel 2013 secara percuma pada tahun 2023, teruskan membaca artikel ini untuk mendapatkan jawapan kepada soalan anda. Dalam artikel ini, kami akan tunjukkan cara untuk memuat turun Microsoft Excel 2013 secara percuma dan alternatif yang boleh anda pilih.

Bolehkah Saya Masih Guna Microsoft Excel 2013 pada Tahun 2023?

Walaupun Microsoft Excel 2013 merupakan versi perisian yang lama, ia masih berfungsi dan boleh dimuat turun dan digunakan pada tahun 2023. Tetapi ia datang dengan harga kerana Microsoft tidak lagi menyediakan sokongan atau kemas kini untuk perisian tersebut, jadi ia mungkin tidak serasi dengan perkakasan dan sistem operasi yang lebih baru. Terokai artikel ini sehingga akhir untuk mendapatkan jawapan yang tepat kepada soalan anda.

Pasang Semula Microsoft Excel 2013 dengan Kunci Produk

Notis:

Microsoft Excel 2013 adalah salah satu dari rangkaian Office 2013. Pada masa itu, Excel berdiri sendiri tidak tersedia. Sejak tahun 2017, Microsoft telah menghentikan penjualan Microsoft Office 2013. Tetapi jika anda telah membelinya sebelum ini dan masih mempunyai kunci produk, anda boleh memasang seluruh Microsoft Office 2013 untuk menggunakan Microsoft Excel 2013. Sila rujuk langkah-langkah di bawah untuk Pasang Semula Microsoft Excel 2013 dengan kunci produk yang sah.

Langkah-langkah untuk Memasang MS Excel 2013

  1. Di pelayar web anda, lawati laman web rasmi Microsoft.

  2. Log masuk ke akaun Microsoft anda dengan kredensial anda.

  3. Klik pada Perkhidmatan dan Langganan.

"Muat Turun Microsoft Excel 2013 secara percuma '


  1. 4.Ia akan menunjukkan semua produk Office yang telah didaftarkan. Cari produk yang ingin anda pasang semula dan klik butang Pasang.

" Microsoft Excel 2013 free download '


  1. 5.Anda akan melihat tetingkap terbitan pada skrin anda yang meminta anda untuk sama ada Membatalkan atau Memasang perisian. Di sudut kanan atas, anda juga boleh meneroka tetapan tambahan seperti versi 32-bit atau 64-bit.

"Mengaktifkan semula Microsoft Excel 2013 '


  1. 6.Selepas mengklik pada Memasang, ia akan mula memuat turun fail pemasang luar talian. Tunggu sehingga muat turun selesai, kemudian jalankan fail yang dimuat turun.

  2. 7.Dalam langkah seterusnya, ia akan meminta izin anda untuk membenarkan aplikasi ini menukar komputer anda; klik Ya.

"Pasang Semula Microsoft Excel 2013 secara percuma '


  1. 8.Pemasang luar talian akan mula memuat turun tetapan Office, dan sebaik sahaja ia selesai, anda akan mempunyai MS Office dipasang pada PC anda.

"Muat Turun Microsoft Excel'


Keperluan Sistem Microsoft Excel 2013

Sistem Pengendalian

Windows 7, 8, 10, Windows Server 2012

Pemproses

1.5GHz Dual Core Processor

RAM

2GB RAM (32-bit) or 4GB RAM (64-bit)

Penyimpanan Cakera Keras

Sekurang-kurangnya 3GB

Grafik

DirectX 10 atau yang terkini

Paparan

1024 x 576 piksel

Muat Turun Microsoft Excel 2013 dari Pihak Ketiga

Memandangkan Microsoft Office 2013 tidak boleh dibeli, anda tidak boleh mendapatkannya dari laman web rasmi Microsoft. Walau bagaimanapun, anda mungkin dapati seseorang telah mengumpulkan Office 2013 dan memuatkannya ke laman web. Kemudian, anda boleh mendapatkan muat turun percuma Microsoft Office 2013 di sana. Tetapi kami perlu memberitahu anda bahawa cara ini tidak selamat kerana pakej pemasangan yang anda muat turun mungkin mengandungi virus atau diikat dengan perisian lain.

Versi Microsoft Office 2013 merupakan versi yang sangat lama, diikuti oleh versi 2016, 2019, dan versi terbaru 2021 dan keluaran Microsoft 365. Versi terkini telah meningkatkan fungsi dan pengalaman dengan ketara. Oleh itu, kami tidak mengesyorkan anda untuk masih menggunakan versi lama ini. Jika anda ingin mengelakkan bayaran untuk versi baru, terdapat banyak alternatif percuma. Alternatif-alternatif percuma ini berfungsi dengan cemerlang dan ringan pada PC anda.

Empat Alternatif Terbaik Microsoft Excel 2013

Tidak dapat dinafikan, MS Excel 2013 adalah aplikasi yang sangat baik untuk lembaran kerja, tetapi kini ia sudah lapuk kerana pelbagai versi terbaru telah dikeluarkan. Oleh itu, adalah bijak untuk memilih alternatif percuma yang tidak memerlukan PC yang mahal dan berbajet.

  1. 1.WPS Office Spreadsheet

WPS Office adalah rangkaian produktiviti pejabat dengan pelbagai alat untuk semua keperluan pejabat anda. WPS Spreadsheet adalah alat yang berkuasa, dan ia direka untuk menyediakan pengguna dengan set alat dan ciri-ciri komprehensif untuk mencipta, mengedit, dan menganalisis lembaran kerja. Ia menyokong pelbagai format, dan ia bersifat boleh balik dengan Microsoft Excel. Bahagian terbaik alat lembaran kerja yang mengagumkan ini adalah ia benar-benar percuma, jadi anda tidak perlu risau tentang pembaharuan langganan.

"Alternatif percuma Microsoft Excel 2013 '


Ciri-ciri Utama

  • Ia mempunyai antara muka pengguna yang bersih dan intuitif yang menjadikan persekitaran kerja yang memuaskan secara visual untuk pemula.

  • WPS Spreadsheets mempunyai pelbagai format sokongan yang serba boleh. Selain itu, ia mempunyai puluhan pilihan pemformatan untuk menyesuaikan penampilan sel, termasuk gaya fon, warna, sempadan, dan penggabungan.

  • Dengan WPS Office Spreadsheets, anda akan memiliki analisis statistik yang baik, pengiraan kewangan, dan operasi logik menggunakan ciri-ciri yang ada seperti carta dan graf untuk memvisualisasikan trend dan corak data.

  • Satu ciri menarik perhatian adalah sifat kolaboratifnya. Ini bermakna bahawa beberapa ahli pasukan boleh bekerja pada satu dokumen secara serentak dengan kemas kini dan perubahan masa nyata yang dilihat oleh semua rakan sekerja.

  • Alat ini menyediakan integrasi yang lancar dengan perisian seperti MS Excel dan menyokong hampir semua format Excel. Tambahan pula, ia boleh berintegrasi dengan storan awan seperti Google Drive dan Dropbox, membenarkan pengguna untuk mengakses dan menyimpan lembaran kerja mereka melintasi pelbagai peranti.

Serasi Dengan Semua Versi Windows

WPS Office adalah sepenuhnya serasi dengan versi 32 bit dan 64 bit Windows yang popular termasuk Windows 10, Windows 11, Windows 8 & 8.1, dan Windows 7. Sejak pelepasan WPS Office 2016 dan WPS Office 2019, pembangun telah mencuba teknik-teknik inovatif untuk menghasilkan versi yang lebih stabil dan kaya dengan ciri-ciri pada tahun 2022.

Harga

WPS Office Spreadsheets adalah percuma, dan anda boleh menggunakannya tanpa perlu mengeluarkan sebarang wang.

Keperluan Sistem

Sistem Pengendalian

Windows 7 atau yang terkini

Pemproses

1.5GHz atau yang terkini

RAM

Sekurang-kurangnya 1GB

Penyimpanan

Ruang HDD 2GB percuma

Paparan

1024 x 768

Kelebihan

  • Alat Analisis Data yang Berkuasa

  • Integrasi dengan MS Office

  • Percuma

  • Penyulitan Data

  • Persekitaran Kolaboratif

Kekurangan

  • Ciri-ciri Terhad dalam Versi Mudah Alih

  • Tidak Selalu Dikemaskini

  1. 2.Microsoft 365 Excel

Microsoft 365 Excel adalah versi terkini berdasarkan langganan dari rangkaian Microsoft Office, dan ia menjadi rumah kepada pelbagai aplikasi produktiviti, perkhidmatan awan, pengurusan peranti, dan ciri keselamatan. Ia mempunyai pelbagai versi dan memenuhi keperluan individu, perniagaan, dan organisasi dari semua saiz. Ia menyediakan mereka dengan rangkaian perisian dan perkhidmatan untuk meningkatkan produktiviti, kerjasama, dan keselamatan.

Jika anda ingin tahu perbezaan antara Microsoft 365 Excel dan Excel 2013, kedua-duanya adalah produk Microsoft, berikut adalah jadual perbandingan untuk menjawab semua soalan anda.

Microsoft 365 Excel

Microsoft Excel 2013

Perkhidmatan Berdasarkan Langganan

Pembelian Satu Kali

Kemas Kini Berkala dan Ciri-ciri Baru

Versi Lapuk Tanpa Kemas Kini

Kolaborasi dan Penyimpanan Berasaskan Awan

Tidak Sokong Kolaborasi Berasaskan Awan

Sokong Ciri Berkuasa Kecerdasan Buatan dan Integrasi

Tiada Sokongan Ciri Kecerdasan Buatan

Keselamatan dan Sokongan Pelanggan yang Kuat

Sokongan Terhad dengan Keselamatan Terhad

Kepelbagaian Peranti seperti Android, iOS, Windows, dan macOS

Tidak Serasi dengan Telefon Pintar

Ciri-ciri Microsoft 365 Excel

  • Dengan ciri kolaborasi, ia membolehkan anda dan orang lain bekerja pada lembaran kerja yang sama secara masa nyata, dengan perubahan yang dapat dilihat oleh semua pengguna.

  • Anda boleh import data dari sumber luar seperti pangkalan data, fail teks, dan perkhidmatan dalam talian, dan eksport lembaran kerja dalam format seperti PDF, CSV, dan HTML.

  • Dengan menggunakan makro VBA kustom, anda boleh mengautomasikan tugas-tugas berulang dengan mudah.

  • Anda boleh mencipta carta, graf, dan pivot table dinamik dan interaktif untuk memvisualisasikan trend dan corak data, menjadikan analisis data lebih menarik.

  • Ia membolehkan anda mengintegrasikan Excel dengan aplikasi Microsoft 365 lain, seperti Word dan PowerPoint, untuk pemindahan data dan kolaborasi yang lancar.

Harga

Office 365, sebagai aplikasi berbayar, mempunyai pelan yang berbeza. Pelan keluarga (boleh digunakan oleh enam pengguna) akan mengenakan kos $99.99/tahun, manakala pelan peribadi berharga $69.99/tahun.

Keperluan Sistem

Sistem Pengendalian

Windows 7, 8, 10, & macOS

Pemproses

Dual Core 1.6GHz

RAM

Sekurang-kurangnya 4GB

Penyimpanan

Ruang HDD 4GB percuma

Grafik

DirectX 9 atau yang terkini

Kelebihan

  • Keserasian Luar Biasa

  • Kerjasama Ditingkatkan

  • Lebih Selamat

  • Kemas Kini Berkala

Kekurangan

  • Perkhidmatan Berdasarkan Langganan

  • Bergantung kepada Internet

  • Penyesuaian Terhad

  1. 3.Zoho Sheet

Zoho Sheet adalah alternatif lain kepada Excel 2013 yang ditawarkan oleh Zoho sebagai sebahagian daripada rangkaian alat produktiviti dan kerjasama mereka. Ia membolehkan pengguna untuk mencipta, mengedit, menganalisis, dan berkolaborasi dalam lingkungan berasaskan awan. Alat lembaran kerja ini juga percuma untuk digunakan dan mudah dicari di internet serta dipasang di PC anda. Ia adalah alat yang serbaguna untuk menguruskan lembaran kerja anda kerana keupayaannya yang cemerlang dalam menguruskan data, melakukan pengiraan, dan memvisualisasikan maklumat.

"Microsoft Excel untuk Mac atau Windows  '


Ciri-ciri Khas Zoho Sheet

  • Anda boleh mencipta dan mengedit lembaran kerja dengan Zoho Sheet menggunakan pilihan pemformatan canggihnya, termasuk penyesuaian sel, gaya fon, sempadan, dan penjajaran.

  • Ia menawarkan carta interaktif, graf, dan pivot table, membolehkan pemahaman yang lebih baik dan pembuatan keputusan.

  • Seperti 365 Excel, ia juga menampilkan kerjasama secara masa nyata, membenarkan beberapa pengguna untuk bekerja pada lembaran kerja yang sama secara serentak, di mana pengguna boleh menambah komen dan mengecap rakan sekerja.

  • Anda boleh mengimport data ke Zoho Sheet dalam pelbagai format dan juga mengeksport lembaran kerja ke format tertentu, termasuk PDF, CSV, dan XLs.

  • Zoho Sheet adalah aplikasi yang selamat yang menjaga data anda dengan memastikan keselamatan data dengan penyulitan, protokol akses yang selamat, dan tetapan izin granular untuk mengawal akses pengguna dan melindungi maklumat sensitif.

Harga

Zoho Sheet boleh didapati secara percuma.

Keperluan Sistem

Sistem Pengendalian

Windows, macOS, Linux, ChromOS

Pelayar Yang Disokong

Chrome, Safari, Mozilla, Edge

Sambungan Internet

Sambungan Internet yang Stabil diperlukan

Penyimpanan

Berasaskan Awan, tidak memerlukan penyimpanan tempatan

Paparan

1024 x 768

  1. 4.Quip

Quip adalah platform produktiviti kolaboratif yang mempunyai ciri-ciri pemprosesan kata, alat lembaran kerja, dan aplikasi perbualan dalam satu platform terintegrasi. Berbeza dengan WPS Office Spreadsheet, Quip bukanlah alat percuma, dan anda perlu membelinya. Quip bertujuan untuk mencipta dokumen jualan strategik yang mempengaruhi keputusan dan memajukan perjanjian dengan data Salesforce langsung dan perbualan masa nyata. Ia juga menawarkan persekitaran kerja kolaboratif yang memudahkan komunikasi antara pasukan.

"Muat turun Microsoft Excel 2013 secara percuma '


Ciri-ciri Menonjol Quip

  • Ia membolehkan anda mencipta dan berkolaborasi dalam lembaran kerja, melakukan pengiraan, dan memvisualisasikan data. Mereka boleh ditanam dalam dokumen untuk pengurusan data yang komprehensif.

  • Ia mempunyai messanger perbualan yang terbina dalam yang membolehkan anda berkomunikasi dan berkolaborasi dalam konteks dokumen.

  • Dengan ciri pengurusan projeknya, anda boleh mencipta dan menetapkan tugas, menetapkan tarikh akhir, dan menjejaki kemajuan.

  • Salah satu ciri terbaik adalah akses luar talian ke Quip. Anda tidak memerlukan akses internet untuk bekerja pada dokumen anda. Semua perubahan luar talian secara automatik disegerakkan dengan ketersediaan internet.

  • Sebagai produk Salesforce, ia berintegrasi dengan lancar dengan Salesforce CRM, membolehkan pasukan berkolaborasi pada dokumen berkaitan pelanggan, cadangan, dan laporan.

Harga

Terdapat pelbagai pakej, termasuk Quip Starter - $10/bulan, Quip Plus - $25/bulan dan Quip Advanced - $100/bulan.

Keperluan Sistem

Sistem Pengendalian

Windows, macOS, Linux, ChromOS

Pelayar Yang Disokong

Chrome, Safari, Mozilla, Edge

Sambungan Internet

Sambungan Internet yang Stabil diperlukan

Penyimpanan

Berasaskan Awan, tidak memerlukan penyimpanan tempatan

Paparan

1024 x 768

Muat Turun Pakej Pejabat di Laman Web Rasmi

Anda sepatutnya memuat turun pakej perisian ini di laman web rasmi untuk memastikan perisian yang dimuat turun adalah selamat. Atau, anda mungkin menghadapi masalah berikut:

  1. Perisian tidak sah dan tiada sokongan teknikal rasmi.

  2. Perisian palsu mungkin mengandungi virus komputer, tidak selamat.

  3. Perisian haram mungkin dilarang apabila pihak rasmi mendapatinya.

Soalan Lazim tentang Excel 2013

  1. 1. Adakah Microsoft mempunyai versi percuma Excel?

Ya, anda boleh menggunakan Word, Excel, PowerPoint, dan banyak lagi secara percuma dalam talian.

  1. 2.Adakah saya boleh memasang Excel 2013 pada beberapa komputer?

Perjanjian lesen untuk Excel 2013 membenarkan pemasangan hanya pada satu komputer sahaja. Jika anda perlu memasang Excel pada beberapa komputer, anda perlu membeli lesen tambahan.

  1. 3.Adakah saya boleh memuat turun Excel 2013 secara percuma?

Tidak, memuat turun Excel 2013 secara percuma akan dianggap sebagai perbuatan perlanggaran hak cipta dan haram. Anda boleh membeli salinan berlesen Excel 2021 atau melanggan Microsoft 365, yang termasuk Excel, dan mengaksesnya dalam talian.

Ringkasan

Microsoft Excel 2013 adalah alat yang cemerlang untuk lembaran kerja. Tetapi kerana digantikan oleh versi terkini, Microsoft secara rasmi telah menghentikannya, dan tiada sokongan pelanggan ditawarkan tanpa ciri-ciri dan kemas kini baharu. Oleh itu, disyorkan untuk beralih ke versi terkininya, seperti Microsoft 365 Excel, untuk menikmati semua ciri terkini. Tetapi masalah dengan 365 Excel adalah anda perlu membeli langganan dan memperbaharuinya sama ada bulanan atau tahunan.

Untuk tujuan ini, WPS Office Spreadsheet adalah alternatif percuma terbaik untuk Excel 2013. Perisian ini serasi dengan MS Office, dan anda boleh memuat turunnya dengan mudah ke PC anda. Anda boleh menggunakan kedua-dua versi alat lembaran kerja ini - dalam talian dan luar talian. Jika anda ingin menggantikan Excel 2013, WPS Office Spreadsheet adalah alternatif terbaik.

https://www.wps.com/ms-MY/office/spreadsheet/”

Con una maestría en Desarrollo de Software, aporto más de 10 años de experiencia ofreciendo soluciones técnicas y consejos especializados para software de oficina.